Reyonda başka, kasada başka! Tüketiciler yasal haklarından haberdar değil!

Konya İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Çağlayan, "Kasa fiyatı ile etiket fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır" dedi Çelikkayalar AVM Genel Müdürü Kaya da müşterilerin hiçbir zaman kandırılamayacağını söyledi

Reyonda başka, kasada başka! Tüketiciler yasal haklarından haberdar değil!
Yayınlanma:

Alışveriş çılgınlığı, sürekli indirimler, zamlar derken etiketler üzerindeki fiyat değişiklikleri de vatandaşı çileden çıkarıyor. Marketlerde, mağazalarda özetle perakende satış yapılan işyerlerinde tüketicilerin yaşadığı problemlerden biri de satın almak istedikleri ürünlerin kasa noktasında fiyatlarının farklı olması. Tüketiciler çoğu zaman böyle bir durumla karşılaştıklarında yasal haklarından haberdar olmadıkları için ya kasa noktasında ürün için belirtilen fiyattan alışverişine devam ediyor ya da ürünü almaktan vazgeçiyor.

Konya İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Mustafa Çağlayan, raf ile kasa fiyatı arasındaki fark şikâyetlerinin son zamanlarda arttığını dile getirdi. Tüketicilerin alışveriş yaptıktan sonra alışveriş fişindeki fiyatları mutlaka kontrol etmesi gerektiğini ifade eden Çağlayan, "Tüketiciler haklarını iyi bilsin, araştırsın ve okusun. Takıldıkları yerlerde Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına gelsinler, kapımız açık. Ticaret Bakanlığı'nın bünyesinde oluşturulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nı arayabilir. Tüketicinin kafasına takılan bir şey olursa İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirler. Hiç çekinmesinler, sonuna kadar haklarını arasınlar" şeklinde konuştu.

“DÜŞÜK ETİKETTEKİ FİYAT BAZ ALINMALI”

Konya İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Mustafa Çağlayan, marketlerde etiket fiyatlarının sık değiştirilmesiyle meydana gelen şikayetlerin arttığına dikkati çekti. Son zamanlarda ürünün etiket ve kasa fiyatları arasında farklılıkların sık sık gündeme geldiğini bildiren Çağlayan, "Tüketici böyle bir durumla karşı karşıya kaldığında mutlaka düşük etiketteki fiyatı baz almalı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca çıkarılmış olan Fiyat Etiketleri Yönetmeliği bu gibi durumlarla karşılaşan tüketiciyi koruma altına alan hükümler içeriyor. Öncelikle ilgili Yönetmeliğin 10. maddesi ‘Malın satış fiyatı ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır’ şeklindeki hükmü içeriyor ve böylece tüketicilerin sıklıkla karşılaşmakta oldukları bu tür bir problemde hukuken sahip oldukları hakkı açıklığa kavuşturuyor" diye konuştu.

caglayan.jpg

Çağlayan, tüketicinin ürünün etiket ve kasa fiyatındaki uyuşmazlık problemiyle karşılaştığında ürünü fotoğraflandırıp Ticaret İl Müdürlüğü'nün Haksız Fiyat Artışı sitesine veya CİMER'e göndermesinin yeterli olduğunu söyledi. Fiyat farkının ortaya çıkmasının ardından çeşitli cezalar verildiğini dile getiren Çağlayan, ürünün değerine göre cezalarda da değişikliğe gidildiğini söyledi. Yıldırıcı cezalarla marketlerdeki fırsatçılığın önüne geçtiklerini ifade eden Çağlayan, şu ifadelere yer verdi: "Tüketici hangi ürünü aldıysa ve kasada fiyat farkı çıktıysa bize bu durumun bildirilmesinin ardından oradaki ürünün adediyle satılan fiyatıyla çarpıp ceza yazıyoruz. Öbür türlü tek ürüne yazılan cezayla fırsatçıların önüne geçemeyiz." Çağlayan tüketim konusunda bilinçli bir toplum olmadığımızı da sözlerine ekledi.

"TÜKETİCİNİN KAYBI TELAFİ EDİLİYOR"

Çelikkayalar AVM Genel Müdürü Ali Kaya da raf fiyatı ve etiket fiyatının farklı olmasının tüketici ve kurumları karşı karşıya getirdiğini söyledi. Sektördeki hiçbir marketin kasa fiyatı ile etiket fiyatını bilinçli olarak değiştirmeyeceğini söyleyen Kaya, "Tüketici kasada ürünün fişini aldığı zaman müşteri ürünün fiyatını görüyor. Müşteriyi kandıramazsın ki! Marketlerde zaten otomasyon sistemi kullanılıyor. Raftaki etiket fiyatı ve kasadaki fiyat değişmediği zaman kasada sıkıntı yaratıyor. Bu tüketicinin kandırıldığı anlamına gelmez. 10 tüketicinin ikisi fişe bakmıyor, bakan müşteri de bu fiyat yanlışlığını görüp bizleri uyarıyor. Market sektöründe genel olarak personel sıkıntısı olduğu için mağazalarda çalıştıracak profesyonel eleman bulamıyoruz. Eleman değişimi çok fazla olan bir sektörde elemandan kaynaklı etiket değiştirme hatası yaşanıyor. Müşteri böyle bir durumla karşı karşıya geldiği zaman düşük etiket fiyatı baz alınıyor ve tüketicinin kaybı telafi ediliyor" diye konuştu.

photo-5784902317705902918-x-001.jpg

Marketlerde haksız kazanç veya fahiş fiyat artışlarının söz konusu olmadığını aktaran Kaya, "Ürün fiyatları son bir yılda yüzde 100 değişti. Biz de tüketiciye maliyetleri yansıtmak zorunda kalıyoruz. Marketlerin giderleri, enerji maliyetleri ve dükkan kiraları çok fazla arttı. Masraflar arttığı zaman da bizim de kârlılık oranımız düşüyor" şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.