Hibrit Eğitim Modeli Nedir, Üniversiteler Açılacak mı?

Hibrit Eğitim Modeli Nedir, Hibrit Eğitim Avantajları ve dezavantajları nelerdir? Yüksek öğretim kurumlarında yüzyüze eğitim modeliyle hibrit eğitim modeli yürütülebilir mi? detaylar haberimizde...

Hibrit Eğitim Modeli Nedir, Üniversiteler Açılacak mı?
Yayınlanma:

Hibrit Eğitim

Hibrit eğitim, yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitimin bir arada kullanılan bir eğitim modelidir. Bu modelde, insanların hem vücut fizikselleri olarak bulunarak yüz yüze eğitime geçerler, hem de belirli zamanlarda veya uzaktan uzaktan eğitim yoluyla yayılmaya devam ederler.

Hibrit eğitim modelinde, öğrencilerin bazı derslerini alırken, bazı dersleri ise online platformlara ulaşması mümkündür. Bu sayede çocuklarına sığmayan bir öğrenme deneyimi yaşaması sağlanır. Aynı zamanda, bu modelde derslerde uzaktan eğitimle ilgili kapsamlı bir şekilde geliştirilir.

Hibrit eğitim modeli, COVID-19 salgını gibi olağanüstü kişiler özellikle tercih edilen bir eğitim modelidir. Salgın döneminde okulların açılışı ve sosyal mesafe kuralları nedeniyle yüz yüze eğitim mümkün olmadığından, uzaktan eğitim yoluyla eğitimlerine devam edilmesi gerekiyor. Ancak, hibrit eğitim modeli sayesinde öğrenciler hem dışarıda bazı dersleri alarak etkileşim halinde olabilir, hem de uzaktan eğitimle yaygınlaşmaya devam edebilirler.

Hibrit eğitim modelinin sunduğu olanaklar arasında kullanım, sınırlı öğrenme deneyimi, teknolojik kullanım ve öğrenci etkileşimi bulunur. Ancak, bazı dezavantajlar da olabilir. Örneğin, öğrencilere teknolojiye erişim yoksa veya teknoloji donanımı yeterince gelişmemişse, uzaktan eğitime yayılmak zor olabilir. Ayrıca, öğrencilerin yüz yüzedeki eğitim öğretmen etkileşimi ve sosyal etkileşim eksikliği nedeniyle bazı öğrencilerde motivasyon düşüklüğü görülebilir.

Hibrit Eğitim Avantajları

Hibrit eğitim modeli, yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitimin bir arada kullanıldığı bir eğitim modelidir. Hibrit eğitim modelinin sağladığı hizmetler:

  • Esneklik

Hibrit eğitim modeli, birbirinden farklı bir öğrenme deneyimi sunar. Öğrenciler, kendi hızlarında öğrenerek konuları daha iyi anlayabilir ve öğrenme yollarını kendi özelliklerine göre düzenleyebilirler.

  • Teknolojik kullanım

Hibrit eğitim modelinde, teknoloji öğrenme sürecinde büyük bir rol oynar. Öğrenciler, çevrimiçi platformlar, video konferans araçları ve diğer teknolojik araçlarla öğrenmelerini destekleyebilirler. Bu sayede, öğrenciler teknolojik imkanlar geliştirirler.

  • Öğrenci etkileşimi

Hibrit eğitim modelinde öğrenciler, yüz yüze eğitimde olduğu gibi bir etkileşim halindedir. Öğrenciler, içlerinde bulundukları süre boyunca sosyal etkileşimde bulunarak parçaları tanıyabilir ve işbirliği yapabilirler.

  • Öğretmen etkileşimi

Hibrit eğitim modelinde, öğretmenlerle yüz yüze etkileşimde bulunarak onların öğrenme gruplarını daha yakından takip edebilirler. Ayrıca, buralarda uzaktan eğitimle ilgili herhangi bir ortam olduğunda öğretmenler yardımcı olabilirler.

  • Motivasyon

Hibrit eğitim modeli, öğrencilerin öğrenme sürecinde daha fazla kontrol sahibi olmalarına yardımcı olur. Bu, kişilerin daha fazla güdü olmalarını sağlar. Ayrıca, öğrencilerin farklı öğrenme alışkanlıklarına göre öğrenme deneyimlerinin güneşin elde edilmesinden, onlardan istenene karşı daha olumlu bir tutum sergilemeleri muhtemeldir.

  • Zaman tasarrufu

Hibrit eğitim modelinde çocuklar, yaşadıkları süre boyunca yüz yüze eğitim alırlar. Bu sayede, çocukların evde yapmaları gereken davetleri ve uzaktan eğitim etkinliklerini korumak için daha fazla zamanları olur.

Hibrit Eğitim Dezavantajları

Hibrit eğitim, birçok avantajın yanı sıra bazı dezavantajlarını da beraberinde getiriyor. Hibrit eğitimin olumsuzlukları sıralanmıştır:

  • Teknolojik Sorunlar

Hibrit eğitim, dijital platformlar üzerinden gerçekleştirildiğinden, öğrencilerin teknik sorunlarını yaşaması yaygındır. Bağlantı ağları, donanım arızaları, teknik aygıtlar gibi problemler, öğrenme hızları aksatabilir.

  • Dikkat Dağıtıcı Unsurlar

Evlerinde yürüttüğü hibrit eğitim sistemi, dikkat dağıtıcı unsurlar da yanında olabilir. TV, telefon, tablet gibi unsurların öğrencilerin dikkatini dağıtabilir ve öğrenmeyi olumsuz etkilemesi.

  • Sosyal İzolasyon

Hibrit eğitimde, öğrencilerin sınıf arkadaşlarıyla fiziksel olarak bir araya gelmese de sanal saldırılarda bir arada olurlar. Ancak, sanal güçler sosyal bağlar daha zayıftır ve onların sosyal izolasyon hissetmelerine neden olabilir.

  • Öğretmen-Öğrenci Etkileşiminde Azalma

Hibrit eğitim, öğretmen-öğrenci etkileşimini düşünün. Sanal okul öğretmeninin öğrencileriyle birebir ilgilenmesi zor ve öğrencilerin sorularına anında yanıt vermek mümkün olamıyor.

  • Pratik Beceri Eksikliği

Hibrit eğitim, özellikle uygulamalı derslerde öğrencilerin pratik olarak geliştirilmesinde yetersiz kalabilir. Bu nedenle, özellikle laboratuvar veya atölye çalışması yapıldığı derslerde öğrencilerin eksik kalabileceği bir sistem olabilir.

  • Toplu Motivasyon Sorunları

Evde çalışmanın gevşemesi, öğrencilerin motivasyonunu düşürebilir. Okulda bir sınıf ortamında çalışmak, öğrencilerin yarışmasını ve getirmelerini sağlayabilirken, evde çalışmak ortamlarını yalnızlaştırabilir ve motivasyon zorlukları yaşamalarına neden olabilir.

Hibrit eğitim sistemi, geleneksel öğretim yöntemleriyle dijital teknolojilerin bir araya getirilmesiyle ortaya çıkan bir eğitim modelidir. Hem edinilen hem de dezavantajlı olan hibrit eğitim, özellikle pandemi dönemiyle birlikte yaygınlaştırılmıştır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.