Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Konya’ya müjde! O yol tamamlanıyor!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Akşehir-Afyonkarahisar yolunun bu yıl tamamlanacağını söyledi.

Yayınlanma:

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Afyonkarahisar Zafer Meydanı'nda halka hitap etti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında Konya’da da beklenen bir çalışmaya değindi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan şunları söyledi:

Ülkemizin 81 vilayetinin her biri gibi Afyonkarahisar'ımıza da kazandırdığımız yatırımları tek tek saymaya kalksak herhalde saatler yetmez. Bunun için Afyonkarahisar'a son 20 yılda güncel rakamlarla yaptığımız yatırımın tutarı 68 milyar lira. Sadece ana başlıkları ile bunların bir kısmını anlatayım. Eğitimde, şehrimize ikinci devlet üniversitesi olarak Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ni kurduk. Gençlik ve sporda, 11 bin 217 kişi kapasiteli yüksek öğrenim yurt binaları yaptık. 59 adet spor tesisi inşa ettik. Sosyal yardımlarda Afyonlu ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza 3,2 milyar lira tutarında kaynak aktardık. Sağlıkta, toplamda bin 341 yataklı 23 hastane dahil 53 adet sağlık tesisini şehrimize kazandırdık. Çevre ve şehircilikte, TOKİ eliyle 9 bin 624 konutu tamamlayıp vatandaşlarımıza teslim ettik. 2 bin 59 konutun yapımına devam ediyoruz. Ayrıca İlk evim kampanyamız çerçevesinde Afyon'a 3 bin 110 konut daha yapacağız. Afyon'da 9 millet bahçesinden 4'ünün yapımı sürüyor. Tarihi üç bin yılı bula Frigya Vadileri'nin Anadolu Açık Hava Müzesi'ne dönüştürülme projesindeki çalışmalarımız etaplar halinde devam ediyor. Bu akşam bu müzenin açılışını yapacağız. Muhteşem bir müze. Muhakkak gidin görün.

Ulaştırmada, 2002 yılına kadar Afyonkarahisar'a 54 kilometre yol yapılmıştı. Biz bunu 592 kilometreye çıkardık. Çay, Bolvadin, Emirdağ ve Akşehir-Afyon yolunu inşallah bu yıl bitiriyoruz. Afyonkarahisar sınırları içerisindeki demir yollarını yeniledik, gar binasını restore ettik. Ankara-Afyonkarahisar-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın yapımı devam ediyor. Bu hattın 2025 yılında tamamlanmasıyla Afyonkarahisar'dan Ankara'ya 1,5 saatte, İstanbul'a 3,5 saatte ve İzmir'e 2 saatte gidilebilecek. Tarım ve ormanda, Afyonkarahisar'a 43 baraj, 28 gölet, 54 içme suyu tesisi, 86 sulama tesisi, 2 arazi toplulaştırma projesi, 229 taşkın koruma tesisi, 3 yer altı depolama ve 4 atık su arıtma tesisi inşa ettik.

İlgili Haberler

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.