1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Merak edilenler sosyal medyada
Gündem Haberleri

GÜNDEM

Merak edilenler sosyal medyada

Merak edilenler sosyal medyada

Konyalılar da haberleri sosyal medya aracılığı ile öğreniyor. Geleneksel haberleşme tamamen değişerek anlık habercilik devri başladı. Tüm dünyada hızla yayılan sosyal medya haberciliği Konya’da da aktif olarak kullanılıyor

Değişen ve dönüşen dünyaya ayak uyduran Konya’da en fazla twitter kullanıyor. Konya’daki son dakika olaylarını tüm dünya twitter’dan öğreniyor. Yapılan bir araştırma sonucu Konyalıların yüzde 80’inin twitter kullandığı öğrenildi. Özellikle son günlerde Konya’da yaşanan önemli olaylarda sosyal medya aracılığı ile dünyaya haber verildi. Kurban Bayramı öncesi kesilen elektrikler sonrası twitter’da en çok konuşulan konu Konya oldu.

 

İNTERNET GELENEKSELLİĞİ BOZDU

Teknolojinin hızla ilerlemesi insanların haberleşme şekillerinde de değişiklikler yaşanmasına neden oldu. Gün geçtikçe gelişen teknolojiyle birlikte yaşanan olaylar anlık olarak dünyanın her yerinden öğreniliyor. 1605 yılında icat edilen gazetenin yerini 1898’de radyo aldı, radyonun yerini 1922’de televizyon aldı. 411 yıl önce icat edilen gazete gün geçtikçe eski popülerliğini kaybediyor. İnternetin hayatımızın her alanına girmesinin ardından haberler gazete televizyon ve radyodan dinlenmek yerine internetten son dakika olarak okunuyor. Hem yazılı hem görüntülü ve fotoğraflı haber verme özelliği bulunan internet radyo televizyon ve gazeteyi geride bıraktı.

 

 

BİLGİ VE HABERLER SOSYAL MEDYADAN ALINIYOR

Bilgisayarların yanı sıra cep telefonlarında da internetin kullanılması sosyal medya gazeteciliğine büyük hız kazandırdı. Sosyal medyada da başlayan habercilik geleneksel haberleşmeyi tamamen değiştirdi. Son dakika yaşanan olaylar sosyal medya aracılığıyla paylaşıldığında aynı anda milyonlarca insanın görmesine imkân sağlıyor. Birçok gazete ve televizyon da yayın politikalarında sosyal medyayı kullanmaya başladı.

 Yapılan araştırmalara göre ülkede yaşanan önemli olaylarda insanlar en çok sosyal medya hesapları üzerinden haberleşmişler. 15 Temmuz darbe gecesinde 50 milyona yakın twit atılmış, bu twitlerin büyük bir çoğunluğu darbe ile ilgili. Herkes sosyal medyaya bilgi almak için başvurmuş.

 

DİJİTAL SAVUNMA ALANI OLDU

 

Sosyal medyanın iletişim, haberleşme, enformasyon sağlama, gündem oluşturma, takip etme gibi önemli özelliklerini 15 Temmuz darbe girişimi gecesi kendini gösterdi. Başarısızlıkla sonuçlanan darbe gecesi bazı sosyal medya kanalları sürekli gündemde kaldı. Anlık bilgi vermede Twitter, görüntülü konuşmada FaceTime ve toplu haberleşme de WhatsApp darbe gecesinin en önemli sosyal medya araçları oldu. Cep telefonlarının canlı yayın aracı olarak 4.5 G hızındaki paylaşımlarının, sosyal medya zemini ile birleştiğinde ortaya çok büyük bir dijital savunma alanı çıkardı.

 

Twitter'ın anlık paylaşım özelliğinin, zamana karşı yarışta çok büyük bir avantaj sağladığını artık herkes biliyor. 15 Temmuz gecesi ve sonrasında Twitter, haberleşmede diğer sosyal medya araçlarına göre açık ara önde oldu. Kısa hızlı ve etkin paylaşım özellikleri ile birden çok kişiye erişim kapasitesi Twitter'ın haber iletimindeki önceliğini menfur darbe gecesi bizlere gösterdi. Dakikada binlerce twitin atıldığı gecede en çok kullanılan etiketler ise 'NoCoupInTurkey', 'DarbeyeHayır', 'Sokaktayız', 'DarbecilerİcinİdamGeriGelsin', '15Temmuz' oldu. (Fatma Göksu)

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Gündem Kategorisinden Son Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Anadolu'da Bugün | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
© Copyright 2017 İDEA GROUP İletişim ve Reklam Hizmetleri San. Tic. A.Ş