Özcan Aladağ: “Spor ve sanatta TEOG şartı olmamalıydı”

Sistem Lisesi Rehber Öğretmeni Özcan Aladağ, MEB’in başlatmış olduğu çalışma doğrultusunda öğrencilerin sanata ve spora yönlendirilmesi için TEOG sınavlarının kullanmasının son derece üzücü olduğunu söyledi.

Özcan Aladağ: “Spor ve sanatta TEOG şartı olmamalıydı”
Yayınlanma:

Yeni bir uygulama üzerinde çalışmaya başlayan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), liselere geçişte sanat ve sporla uğraşan öğrencilere ek puan vermek için hazırlıklara başladı. Sanat ve sporla uğraşan, kurslara giden öğrenciye liseye geçişte ek puan vermeyi amaçlayan MEB, bu ek puanın, yerleştirme puanının yüzde 20 ya da yüzde 30 oranında etki etmesini planlıyor. Bir öğrenci yüzme kursuna gidiyorsa, müzik enstrümanı çalıyorsa veya sanatsal etkinliklere katılıyorsa, o öğrenci TEOG sınavına girdiği zaman yüzde 20 ile yüzde 30’a kadar ek puan alacak. MEB’in üzerinde çalıştığı bu uygulama hakkında değerlendirme yapan Sistem Lisesi Rehber Öğretmeni Özcan Aladağ, Bakanlığın, öğrencilerin bu sosyal gelişimlerine önem vermesinin son derece güzel olduğunu fakat öğrencileri sanata ve spora yönlendirmek için TEOG sınavlarının kullanmasının son derece üzücü olduğunu söyledi.

“SINAV ŞARTI OLMAMALIYDI”

Öğrencileri sanata ve spora yönlendirilmesi durumunda sınav şartının kullanılmaması gerektiğine vurgu yapan Aladağ, şunları kaydetti: “Milli Eğitim Bakanlığı, son yıllarda öğrencilerin sınava yönelik çalışmalarından bıkmış olmalı ki veya öğrencilerin sınav kaygılarını azaltmak amacıyla bir çalışma başlatıyor. Bu çalışma ise sosyal, sanatsal ve sportif alanlarda faaliyet gösteren öğrencilere TEOG sınavlarında bir ek puanın verilmesi şeklinde karşımıza çıkıyor. Tabii bunu geliştirmek için TEOG sınavlarının kullanması son derece üzücü.”

“Haksızlıklara neden olabilecek bir çalışma”

Yapılan çalışmaların zaman zaman kâğıt üzerinde kaldığını ifade eden Aladağ, “Bazen kâğıt üzerine yazılan şeyler, gerçek hayatta uygulamaya pek geçemiyor. Öğrenciler yetenekleri, ilgileri olmadığı halde ek puan alabilmek adına farklı kurslara kayıtlarını yapabilirler. Fakat uygulamada herhangi bir faaliyetleri olmazsa bu çalışma çok üzücü bir uygulama olur. Bu da ciddi anlamda haksızlıklara neden olabilir” dedi.

“ACIMASIZ BİR SINAV SİSTEMİ OLDUĞU İÇİN İLGİ GÖRMEYEBİLİR”

Aladağ, “Tabii çalışmanın gayesine, özüne baktığınız zaman bireyleri sınavlardan ve derslerden biraz arındırıp, sosyal gelişmelerine fayda sağlamaları açısından oldukça güzel bir çalışma. Bugün baktığımız zaman yetenekli öğrencilerin heba olduğunu görüyoruz. Bu değerlerin ortaya çıkarılması açsından MEB’in hazırladığı çalışma güzel. Ama acımasız bir sınav sistemi olduğu sürece bu sanatsal ve sportif faaliyetler, öğrenciler ve veliler tarafından çok fazla ilgi görmeyecektir. Keşke okullarda resim, müzik, beden eğitimi gibi derleri daha aktif hale getirebilseydi” şeklinde konuştu.

Kader Eşiyok

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.