Yerli otomobil ne zaman çıkacak Yerli oto fiyatı ve özellikleri nedir

Yerli otomobil ile ilgili çalışmalar kaldığı yerden devam ederken, vatandaş 'Yerli otomobilin fiyatı ve yakıt türü nedir? Yerli otomobil nerede üretilecek?

Yerli otomobil ne zaman çıkacak Yerli oto fiyatı ve özellikleri nedir
Yayınlanma:

Türkiye'nin mega projelerinden ‘Yerli otomobil’ de nihayet perde iniyor. Yerli otomobildeki babayiğitler belli olduktan sonra sırada hangi ilde üretileceği kaldı. Elektrikli motor ile üretilecek yerli otomobilde, mevcut şirketlerin elektrikli motor üretimine yatkın olanlarında daha avantajlı olduğu söyleniyor. 2020’den önce yollarda olması beklenen yerli otomobilde binek, stationwagon ve hatcback 3 ayrı segmenti olacak.  Yerli otomobil ile ilgili daha önce yapılan açıklamalarda, pazarda yer alabilmesi için kamu gücünün kullanılacağı belirtilmişti. Peki Yerli otomobilin fiyatı ve yakıt türü nedir? Yerli otomobil nerede üretilecek? 10 ilden yerli otomobil üretimi için talep geldi. İşte o iller...

Yerli otomobilin fiyatıyla ilgili ilk açıklama

Yerli otomobilin fiyatı ve yakıt türü hakkında açıklamalar bulunan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü "Türkiye'nin Otomobili'nin yakıt türü, segmenti ve fiyatıyla dünyada rekabet edebileceğini düşünüyoruz. Dünyaya bakacağız, hangi alanlarda boşluk var onları değerlendireceğiz. Satamadığımız arabayı yapmayız, satacağımız arabayı yapacağız. Şundan emin olun, Türkiye'nin Otomobili, aynı segmentteki otomobillerden daha kaliteli ve daha ucuz olacak. İddialıyız, Türkiye bu defa treni kaçırmayacak" dedi.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, "Türkiye'nin Otomobili Projesi"nin yol haritasını anlattı.

Projenin yeni süreçte "yerli otomobil"in ötesinde, "Türkiye'nin Otomobili" olarak tanımlandığına işaret eden Özlü, 2017'de otomotiv sanayisi toplam ihracatının 28 milyar dolar olmasının beklendiğini, katma değerin Türkiye'de kurulan şirketlerce oluşturulduğunu ve bu sebeple de yerli-yabancı ayrımı yapılmadığını söyledi.

Özlü, şu anda Türkiye'de bin kişiye yaklaşık 200, Avrupa'da 600, ABD'de 800 otomobil düştüğüne işaret ederek, "Türkiye'de kişi başına yaklaşık 11 bin dolar seviyesinde olan geliri, 2023'te 25 bin dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaştığımız zaman, bin kişide 200 olan otomobil ihtiyacı sayısı 400, 600, 800'e yükselecek. Bir otomobilin ortalama 20 bin dolar seviyesinde ve kullanım ömrünün yaklaşık 10-15 yıl olduğunu da düşünürsek, önümüzdeki dönemde Türkiye'de 1,5 trilyon dolarlık sektörden bahsediyoruz. Dolayısıyla bu kadar büyüklükteki bir sektörde, marka yapmamayı düşünmek çok yanlış olur. 'Otomobille bizim ne işimiz var? Biz yapmamalıyız.' diyenlerin özgüven eksikliği olduğunu düşünürüm." diye konuştu.

"Türkiye'nin Otomobili, dünyanın otomobili olacak"

Özlü, ortak girişim grubu üyelerinin kendi değerlendirmeleriyle detaylı teknik ve mali analizleri içeren bir çalışma yapılacağını dile getirerek, şöyle devam etti:

"Teknik olarak ne yapacağız, mali yönden yapacaklarımızın bütçesi ne olacak? Şirketleşme döneminde bu verileri kullanacağız. Bundan sonraki süreci, ortaya çıkacak teknik analiz ve mali değerlendirme raporu belirleyecek. Örneğin kurulacak ortak girişim grubu şirketinin sermayesi ne olacak? Bu sermayede şirketlerin paylarının oranları ne olacak? Detaylı mali ve teknik bir analiz yapacağız ve projenin sağlam temeller üzerine oturmasını sağlayacağız. Bu çerçevede, dünya ölçeğinde bu işi bilen danışmanlık şirketlerinden de bilgiler alacağız."

"Türkiye'nin Otomobili Projesi"nde ortak girişim grubunda görev dağılımı söz konusu olmadığını ve sorumluluğun ortak yüklenildiğini vurgulayan Özlü, "Türkiye'nin Otomobili aslında dünyanın otomobili olacak. Bunu küresel bir proje olarak görüyoruz ve küresel başarı hedefliyoruz." dedi.

"Otomobilin yakıt türünü ortak girişim grubu seçecek"

Özlü, gelecek 10 yılda içten yanmalı motorların piyasadan çekilmesinin beklendiğini, bu sebeple dünyada trendlerin sıfıra yakın karbon emisyonu, yüksek tork gücü, sürüş yeteneği ve enerji tasarrufuyla elektrikli otomobilden yana olduğunu söyledi. Başta ABD, Çin ve Avrupa'daki büyük şirketlerin tercihlerinin de elektrikli motor yönünde olduğuna dikkati çeken Özlü, Türkiye'nin de bu teknolojik trendin gerisinde kalamayacağını ancak bu konudaki tercihi ortak girişim grubunun yapacağını vurguladı. Bakan Özlü, devlet olarak görevlerinin, ortak girişim grubunun önünü açmak ve terzi usulü destek sunmak olduğunu dile getirdi.

"Türkiye ile özdeşleşecek bir marka geliştirilecek"

Özlü, hedef pazarların Kuzey Afrika ve Ortadoğu olabileceğini, ülkelerin ise mali analiz çalışmaları kapsamında belirleneceğini anlattı.

Otomotiv dünyasında rakipler nedeniyle serbest rakamlarla fiyatlandırma yapmanın mümkün olmadığına işaret eden Özlü, "Türkiye'nin Otomobili'nin yakıt türü, segmenti ve fiyatıyla dünyada rekabet edebileceğini düşünüyoruz. Dünyaya bakacağız, hangi alanlarda boşluk var onları değerlendireceğiz. Satamadığımız arabayı yapmayız, satacağımız arabayı yapacağız. Şundan emin olun, Türkiye'nin Otomobili, aynı segmentteki otomobillerden daha kaliteli ve daha ucuz olacak. İddialıyız, Türkiye bu defa treni kaçırmayacak." ifadesini kullandı.

YERLİ OTO DÜNYADA DA ÜRETİLECEK!

Türkiye’nin otomobili projesinde babayiğitlerin belli olması sonrası, çalışmalara hız verildi. Türkiye’nin bir çok ili ‘Yerli otomobilimizi bizim ilimizde yapın’ çağrılarında bulunurken, sivil toplum kuruluşları ve şirketlerden de siparişler yağmaya devam ediyor.

Yerli otomobil ile ilgili açıklamalarda bulunan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, yerli otomobilin sadece Türkiye’nin olmadığını, bunun bir dünya projesi olduğunu belirterek “Biz de bugün uluslararası birçok şirketin yaptığı gibi dünyanın muhtelif yerlerinde otomobil fabrikaları kurmayı düşüneceğiz” dedi.  Bakan Özlü, Adnan Menderes Üniversitesi 2017-2018 Akademik Yılı açılış törenine katıldı. Törende yaptığı konuşmada teknolojik gelişmenin önemine değinen Bakan Özlü, yerli otomobil projesinin Türkiye’nin bu konudaki en önemli projelerinden birisi olduğunu söyledi.

HERŞEYDE OLACAĞIZ

Türkiye ekonomisi ve sanayisinin teknolojiyle büyüyeceğini belirten Bakan Özlü, “Türkiye’nin otomobil projesi sadece teknolojik bir ürün değil, arkasında ticari aklın ve küresel farkındalığın olduğu bir otomobil olacak. Yerli marka otomobilimizin arkasında sanayi 4-0, dijital teknolojiler, üst düzey yazılımlar olacak. Türkiye’nin otomobili Türk sanayisinin ve girişimciliğimizin vizyonunu genişletecek” diye konuştu. Türkiye’de ‘Türk sanayisine, ekonomisine nasıl ikiye katlarız, nasıl bir kat daha arttırırız’ diye bir çalışma yaptıklarını kaydeden Bakan Özlü, “10 yıl içerisinde Türkiye’nin imalat sanayisinin katma değerini, 300 milyar doların üzerine çıkartabiliyoruz. Dolayısıyla odaklanacağız. Her şeyde iyi olamayız. Belli alanlarda daha iyi olacağız. Ve bu odaklandığımız alanlarda küresel başarı göstereceğiz” dedi.

İTO: 200 BİN OTO ALACAĞIZ

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar,  ‘Türkiye›nin Otomobili Projesi’ ile ilgili olarak, 200 araç almayı taahhüt etti. Çağlar şunları söyledi: “Biz İTO olarak, tüm iştiraklerimizle birlikte tüm araçlarımızı makam araçlarımız dahil kendi ürettiğimiz otomobillerle değiştireceğiz. İTO’nun ortalama 415 bin üyesi var. 415 bin üyemizin 415 bin arabası yok, çok daha fazlası var. Bakın biz İTO olarak bu işi çok güzel yaparız. İstanbul iş dünyası olarak biz 200 bin araç almayı bugünden taahhüt ediyoruz.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, "Türkiye'nin Otomobili Projesi" ile ilgili olarak "415 bin üyemiz var. İstanbul iş dünyası olarak biz, 200 bin araç almayı bugünden taahhüt ediyoruz." dedi.

Çağlar, İTO'nun kasım ayı olağan meclis toplantısında yaptığı konuşmada, Tedarikçi Günleri Etkinlikleri kapsamında yabancı sanayi firmalarıyla yan sanayicileri yıllardır bir araya getirdiklerini, bu yıl da yerli ve yabancı 32 büyük firma ile bin 750 İTO üyesini buluşturduklarını ifade etti.

İstanbul'u küresel fuarcılık pazarında en üst sıralara taşıyacak İDTM Yeni Fuar Alanı projesini başlattıklarını belirten Çağlar, fuar alanını büyüterek modern bir ticaret kompleksi inşa edeceklerini bildirdi.

Çağlar, yabancı yatırımcıların bürokrasiden arındırılıp, şirket işlemlerini tek elden yürütebilecekleri "Invest in İstanbul" ofisini, İstanbul Kalkınma Ajansı bünyesinde faaliyete geçirdiklerini aktardı.

Son dönemde, kuyumculuk noktasında da Türkiye'ye önemli bir ilgi olduğunu vurgulayan Çağlar, "Özellikle Dubai'de bu sektöre gelen gümrük ve KDV vergileri sonrası buradaki toptancı ve imalatçılar şirketlerini ülkemize taşımaya başladılar. Son dönemde bu şekilde 150'ye yakın firma girişi var. Bu gelişme ülkemizin uluslararası altın merkezi konumunu oldukça güçlendiriyor. Bu noktada, kuyumculuğa özel, başta Kapalıçarşı ve Kuyumcukent olmak üzere belki de bölgesel bir teşvik sisteminin devreye alınması önemli. Bu fırsatı kaçırmayalım. Türkiye'yi uluslararası altın ticaretinin merkezi yapalım." diye konuştu.

- "MESELE SADECE OTOMOBİL ÜRETMEK DEĞİL"

Konuşmasında "Türkiye'nin Otomobili Projesi"ne değinen Çağlar, şunları kaydetti:

"Türkiye'nin sanayi ve üretim noktasında büyük bir rüyası var: Otomobil üretmek. Biz, kendi markamızla yollarda olmak istiyoruz. Bu hayal, 1960'lı yıllardan beri içimizde bir ukde. Bugün Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu ve koyduğu hedefle birlikte bu işte çok büyük bir yol kat ettik. Türkiye'nin uzun yıllardır hayalini kurduğu "Yerli Otomobil Projesinde" 5 babayiğit bu işi sırtlandı. Tebrik ediyorum, çok önemli bir konu. Devletimizin desteğiyle Türk iş dünyası "Bismillah" dedi. İnşallah 2021'de de kendi ürettiğimiz otomobili yollarda göreceğiz. Allah yar ve yardımcımız olsun. Bu projede mesele, sadece otomobil üretmek değil.

O nedenle biz İTO olarak, tüm iştiraklerimizle birlikte tüm araçlarımızı makam araçlarımız dahil kendi ürettiğimiz otomobillerle değiştireceğiz. İTO'nun ortalama 415 bin üyesi var. 415 bin üyemizin 415 bin arabası yok, çok daha fazlası var. Bakın biz İTO olarak bu işi çok güzel yaparız. İstanbul iş dünyası olarak biz 200 bin araç almayı bugünden taahhüt ediyoruz. Bu 200 bin aracı alıyoruz demek, otomobil üretecek arkadaşlara müthiş bir motivasyon olur. İTO olarak biz kendilerine yazalım. Biz 200 bin araca İstanbul Ticaret Odası üyeleri olarak talibiz diyelim."



Yerli otomobilde yarış kızışıyor! Şimdiden 10 ilden 'bizde üretin' talebi geldi...

KONYA

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, kentin otomobil yedek parça üretiminde önemli noktada olduğunu belirterek, Konya’nın yerli otomobil üretimine talip olduğunu söyledi. Akyürek, “Biz, yerli otomobil üretiminde Konya olarak paydaşlardan biri olmak istiyoruz. Yerli otomobilin Konya’da üretilmesini talep ediyoruz” dedi. Konya Sanayi Odası Başkanı Kütükçü ise yerli otomobil üretimiyle ilgili ‘’Konya olarak biz de yerli otomobil yatırımına ev sahipliği yapma arzumuzu ortaya net bir şekilde koyduk. Bu yatırımın sıkışan Marmara Havzası´nın yerine, bir Anadolu şehrine yapılması gerektiğini ve bu şehrin de Konya olduğunu ifade ettik, etmeye devam ediyoruz’’ dedi.

ALİAĞA

İzmir’in Aliağa ilçesi Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın dile getirdiği yerli üretim otomotiv fabrikasının Aliağa’ya kurulması gerektiğini söyledi. İzmir’de özellikle Torbalı bölgesinin bu iş için sıkça dile getirildiğini ifade eden Saka, “Bu konuda bazıları hiç düşünmeden konuşuyor. Yerli otomobilin üretim yeri için Torbalı’yı adres gösteriyorlar. Orada 50 dönüm, 100 dönüm bir yer var, Opel fabrika yapmış. Siz yeni bir otomobil markası yaratacaksınız, üretim yapacaksınız. 50-100 dönüm yerden ne olur? Binlerce dönüm arazi lazım bunun için. Uzmanlar tarafından fizibilitesinin yapılması lazım. Aliağa bu iş için en doğru yerdir” dedi.

İZMİR

Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, “İzmir yerli otomobilin üretim yeri olarak güçlü bir seçenek. İzmir’in lojistik avantajlarının, üretim kabiliyetinin ve nitelikli iş gücüne sahip yapısının yerli otomobilin üretiminin hayata geçmesini ve pazarlanmasını da kolaylaştıracağına inanıyorum” dedi.  Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, yerli otomobil üretimi için İzmir’in güçlü bir seçenek olduğunu söyledi.

KOCAELİ

Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu yerli otomobilin Kocaeli’de üretilmesine talip olduklarını belirterek, “Kocaeli yerli otomobil üretimiyle ilgili her türlü teknik altyapıya sahip. Proje için her türlü katkıyı vermeye hazırız” dedi.  Yerli otomobil üretimi için gereken yerin bulunması konusunda katkı sağlamaya hazır olduklarını ifade eden Zeytinoğlu, “Başta yan sanayi olmak üzere Kocaeli’nin otomotiv endüstrisindeki birikiminden, yerli otomobil projesinin gerçekleştirilmesi sürecinde de yararlanılmalı. Kocaeli’nin birçok sektördeki birikimi düzenlediğimiz SANTEK Fuarı’nda da kendini gösterdi” dedi.

DENİZLİ

Denizli’nin Çardak ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Mahmut Öztürk, Çardak Organize Sanayi Bölgesi’nin yerli otomobil üretimi için uygun olduğunu ve bunun değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Öztürk, yatırımın ilçelerinde yapılmasını istediklerini ifade ederek, “Organize sanayi bölgemiz, yerli otomobil üretimine son derece uygundur. Alternatifli ulaşım yolları karayolu demiryolu ve havayolu ile ülkemizin her köşesine kolayca ulaşım sağlanabilir” dedi.

ESKİŞEHİR

Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Başkanı Nadir Küpeli yerli otomobilin üretim yeri için talip olduklarını bildirdi. Küpeli, yaptığı yazılı açıklamada, Zorlu, Anadolu, BMC, Turkcell ve Kıraça Holding’in yönetim kurulu başkanlarına 6 Kasım’da birer mektup gönderdiklerini ve onları Eskişehir’e yatırıma davet ettiklerini belirtti.     

SİVAS

Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın, yerli otomobilin üretiminin Sivas’ta yapılmasını istediklerini belirterek, “Bedelsiz olarak arazi verebiliriz, altyapıyı hazırlayabiliriz, raylı sistemi fabrika alanı içine kadar ulaştırabiliriz. Yatırımcı için ne ihtiyaç olursa Sivas olarak yanlarında olacağımızı ve destekleyeceğimizi, o üretimin Sivas’ta faaliyete geçmesi için en az onlar kadar istekli olacağımızı bilmelerini istiyoruz.” dedi.

ELAZIĞ

Elazığ’da bir motor fabrikası Türkiye’nin yerli otomobilinin motorlarını da yapmak istiyor. Sezgin Motor Makinenin Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Sezgin, şu anda günlük 500 adet motor üretimi yapabilme kapasitelerinin bulunduğunu, tam kapasite ile çalıştıkları zaman günlük bu rakamı bin 400 adete çıkarabileceklerini ve ayda 40 bin adet üretim yapabileceklerini söyledi.

BURSA

Yerli otomobil fabrikasının Bursa’ya kurulması için Yenişehir’den çağrı var. Bursa’nın Yenişehir ilçesinde otomotiv test merkezinin yapılacağı bölgeye yerli otomobil fabrikasının da kurulması isteniyor.   Konuyla ilgili açıklama yapan AK Parti İlçe Başkanı Adnan Kamıl, “Yerli otomobil cumhurbaşkanımızın çok istediği bir projeydi. Bu önemli proje için otomotiv test merkezinin yapılacağı bölgede uygun yerlerimiz var. Buradan yatırımcılara sesleniyorum. Bu bölgede çok uygun yerlerimiz var. Kendilerine her türlü konuda yardımcı olmaya hazırız” diye konuştu.

ERZURUM

Erzurum Organize Sanayi bölgesi başkanı Zafer Ergüney, üretimi için imzası atılan yerli otomobilin Erzurum’da üretilmesi talebini yeniledi. Ergüney, “Bu yatırım sanayiye doymuş bölgelerde değil Erzurum’da yapılmalıdır” dedi.   Ergüney’in açıklaması şöyle; “Cumhurbaşkanımızın teşvik ve desteği sonucu Türkiye de yerli otomobil üretimi için beş firma konsorsiyum oluşturmuştur ve otomobil üretmeye karar vermişlerdir.

2015 OSBÜK’ün Erzurum da duayen sanayicileriyle yapılan toplantısında konuyu gündeme taşımış ve otomobil fabrikasının Erzurum da yapılmasını talep etmiştik.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.