Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçı Firması listesinde Konya'dan 9 firma yer alarak önemli bir başarıya imza attı.
Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Mustafa Büyükeğen, listeye giren firmaları ve çalışanlarını tebrik ederek, Konya'nın üretim kültürü, girişimci yapısı ve ihracat odaklı sanayisiyle Türkiye ekonomisine katkı sunmayı sürdürdüğünü söyledi.
"Konya Üretim Gücüyle Öne Çıkıyor"
Konya'nın ihracattaki başarısının tesadüf olmadığını vurgulayan Başkan Büyükeğen, şunları kaydetti:
"Türkiye ihracat şampiyonları arasında 9 Konyalı firmamızın yer alması, şehrimizin üretim gücünün, ihracattaki kararlılığının ve ihracat vizyonunun en önemli göstergelerinden biridir. Bu başarıda emeği geçen tüm sanayicilerimizi, ihracatçılarımızı ve çalışanlarımızı gönülden kutluyorum. Konya olarak üretmeye, ihracatımızı artırmaya ve ülkemizin ekonomik büyümesine katkı sunmaya devam edeceğiz."

KSO'dan İhracata Güçlü Destek
Konya Sanayi Odası'nın ihracatçı firmalara yönelik desteklerini sürdürdüğünü belirten Büyükeğen, yıllık 3,5 milyar dolarlık ihracata sahip Konya'nın dış ticaret hacmini artırmak ve yeni pazarlara açılmasını sağlamak amacıyla kapsamlı çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.
Bu yıl Amerika'dan Çin'e, Avrupa'dan Afrika ülkelerine kadar birçok farklı pazara yurt dışı iş gezileri düzenlediklerini belirten Büyükeğen, yabancı misyon temsilcilerini Konya'da ağırladıklarını ve gerçekleştirilen ikili iş görüşmeleriyle firmaların yeni iş birlikleri kurmasına katkı sağladıklarını söyledi.
Hedef pazar araştırmaları, ihracat istihbaratı çalışmaları, ülke tanıtım toplantıları ve eğitim programlarıyla sanayicilerin küresel pazarlardaki rekabet gücünü artırmaya devam ettiklerini belirten Büyükeğen, bu çalışmaların firmaların talepleri doğrultusunda süreceğini kaydetti.