Konya
Açık
25°
Aksaray
Açık
20°
Karaman
Açık
22°
Anadolu'da Bugün Ekonomi KTO Başkanı Öztürk'ten ekonomi mesajı! "Konya'nın gücünü arttırmak zorundayız"

KTO Başkanı Öztürk'ten ekonomi mesajı! "Konya'nın gücünü arttırmak zorundayız"

Konya Ticaret Odası Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı'nda konuşan KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye ekonomisindeki son gelişmeleri değerlendirirken Konya'nın üretim gücü, ihracatı ve rekabetçiliğinin artırılması gerektiğini vurguladı. Öztürk, KTOTEK başta olmak üzere KTO'nun yürüttüğü projelerin şehrin geleceğine önemli katkılar sağlayacağını söyledi.

KTO Başkanı Öztürk'ten ekonomi mesajı! "Konya'nın gücünü arttırmak zorundayız"
KAYNAK: Konya Ticaret Odası
Okunma Süresi: 3 dk

Konya Ticaret Odası (KTO) Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda meclis üyelerine hitap eden KTO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, Türkiye ekonomisindeki son gelişmeleri değerlendirirken Konya Ticaret Odası'nın yürüttüğü çalışmalar ve gelecek vizyonuna ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

"Ekonomimizin büyüme eğilimini sürdürmesi önemli"

Türkiye ekonomisinin 2026 yılının ilk çeyreğinde yüzde 2,5 büyüdüğünü hatırlatan Başkan Öztürk, küresel ekonomide yaşanan belirsizliklere, jeopolitik risklere ve sıkı finansman koşullarına rağmen büyüme performansının sürmesinin önemli olduğunu söyledi.

Türkiye ekonomisinin 23 çeyrektir kesintisiz büyüme kaydettiğine dikkat çeken Öztürk, bu başarının üretimden, yatırımdan ve ticaretten vazgeçmeyen iş dünyasının eseri olduğunu ifade etti.

"Kalıcı büyüme için fiyat istikrarı şart"

Mayıs ayında yıllık enflasyonun yüzde 32,6 seviyesinde gerçekleştiğini anımsatan Öztürk, dezenflasyon sürecinin devam ettiğini ancak fiyat istikrarı mücadelesinin henüz tamamlanmadığını belirtti.

İş dünyasının en önemli beklentilerinin öngörülebilirliğin artırılması, finansman maliyetlerinin düşürülmesi ve yatırım ortamının güçlendirilmesi olduğunu dile getiren Öztürk, "Enflasyondaki düşüş eğiliminin kalıcı hale gelmesi büyük önem taşıyor. Çünkü sürdürülebilir büyümenin, güçlü üretimin ve kalıcı ihracat artışının temelinde fiyat istikrarı bulunuyor." dedi.

"Konya'nın önceliği üretim gücünü artırmak"

Sanayi sektörünün finansmana erişim, maliyet baskıları ve dış talepteki dalgalanmalar nedeniyle önemli zorluklarla karşı karşıya olduğuna işaret eden Öztürk, Konya'nın bu süreçte üretim kapasitesini koruması, ihracat pazarlarını çeşitlendirmesi ve dijital dönüşüm kabiliyetlerini güçlendirmesi gerektiğini söyledi.

Konya Ticaret Odası olarak üyelerin değişen ekonomik şartlara uyum sağlaması için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Öztürk, yeni pazarlara erişim, finansman imkanları ve rekabet gücünün artırılması konusunda üyelerin yanında olmaya devam edeceklerini ifade etti.

"KTO, Konya'nın geleceğine yatırım yapıyor"

Konya Ticaret Odası'nın sadece bir meslek kuruluşu olmadığını, aynı zamanda şehrin ekonomik vizyonuna yön veren önemli bir kurum olduğunu vurgulayan Öztürk, KTO Eğitim ve Sağlık Vakfı, KTO Karatay Üniversitesi, KARSEM, KOSAM ile Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi'nin Konya'ya önemli katkılar sunduğunu kaydetti.

Öztürk, KTO Karatay Üniversitesi'nin yeni hedefleri ve Tıp Fakültesi Hastanesi yatırımıyla sağlık alanında önemli kazanımlar elde edileceğini, Konya Uluslararası Fuar Merkezi'nin ise büyüyen kapasitesiyle şehrin dış ticaretine ve tanıtımına katkı sağlamayı sürdürdüğünü söyledi.

KTOTEK teknoloji üssüne dönüştü

Başkan Öztürk, son yılların en stratejik yatırımlarından biri olan KTO Teknoloji ve Eğitim Kampüsü'nün (KTOTEK), Mesleki Eğitim Merkezi, Model Fabrika, Dış Ticaret Merkezi, Akıllı Teknolojiler Merkezi, Siber Güvenlik Merkezi ve Enerji Verimliliği Merkezi gibi birçok önemli yapıyı bünyesinde barındıran güçlü bir teknoloji ve eğitim ekosistemine dönüştüğünü ifade etti.

"Bizim derdimiz bugünü yönetmek değil, Konya'nın yarınlarına kalıcı eserler bırakmaktır." diyen Öztürk, KTO'nun aynı kararlılıkla üyelerine hizmet vermeye devam edeceğini belirtti.

KOSAM ve KTO'nun çalışmaları mecliste paylaşıldı

Haziran Ayı Meclis Toplantısı kapsamında, Kalkınma Odaklı Stratejik Araştırmalar Merkezi (KOSAM) tarafından hazırlanan "Dünya Ne Konuşuyor" başlıklı sunum da gerçekleştirildi.

Toplantıda ayrıca Konya Ticaret Odası'nın haziran ayı faaliyetleri, KTO Karatay Üniversitesi, KTOTEK ve AKİTEK'in yürüttüğü çalışmalar hakkında meclis üyelerine kapsamlı bilgilendirmelerde bulunuldu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız