Meram Belediyesi Gençlik Meclisi ve Yeşilay Konya Gençlik Komisyonu iş birliğiyle düzenlenen “Yeşil Fest”, çocukları eğlenceyle buluştururken sağlıklı yaşam ve bağımlılıkla mücadele konusunda da farkındalık oluşturdu.
“Sağlıklı Nesiller, Mutlu Yarınlar” sloganıyla Lalebahçe Mehmet Fevzi ve Atiye Atçeken İlkokulu’nda gerçekleştirilen festivale; Yeşilay Konya Şube Başkanı Prof. Dr. Yağmur Küçükbezirci, Meram Belediyesi Gençlik Meclisi Başkanı Abdulkahar Karaçay, Lalebahçe Mahalle Muhtarı Naime Arif, okul müdürü Ahmet Özcan, öğretmenler ve veliler katıldı.

ÇOCUKLAR GELENEKSEL OYUNLARLA DOYASIYA EĞLENDİ
Meram’ın yeşil kimliğine uygun olarak düzenlenen festival, gün boyunca renkli görüntülere sahne oldu. Öğrenciler; mendil kapmaca, yakan top, halat çekme, balon patlatma, çuval yarışı, sandalye kapma ve kelime türetme gibi geleneksel oyunlarda yarışarak keyifli anlar yaşadı.

Takım ruhu, paylaşma ve arkadaşlık duygularının ön plana çıktığı etkinliklerde çocuklar hem fiziksel aktivitelerle hareket etti hem de sosyal becerilerini geliştirme fırsatı buldu. Festival kapsamında öğrencilere Meram Belediyesi tarafından limonata ve pamuk şekeri ikram edildi.

BAĞIMLILIKLARA KARŞI FARKINDALIK OLUŞTURULDU
“Bağımsızlık Seferberliği” kapsamında gerçekleştirilen etkinlikte çocuklara sağlıklı yaşam alışkanlıkları ve bağımlılıklardan uzak durmanın önemi anlatıldı.
Yeşilay Konya Şube Başkanı Prof. Dr. Yağmur Küçükbezirci, çocuklara yönelik yaptığı konuşmada özellikle teknoloji bağımlılığına dikkat çekti.
Teknoloji, oyun ve internet bağımlılığının çocukların sosyal ilişkilerini, akademik başarılarını ve fiziksel gelişimlerini olumsuz etkileyebileceğini belirten Küçükbezirci, çocukların yaz tatilini gerçek oyunlar oynayarak ve sosyal etkinliklere katılarak değerlendirmelerinin önemine vurgu yaptı.

“ÇOCUKLARIMIZIN YANINDA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Meram Gençlik Meclisi Başkanı Abdulkahar Karaçay ise çocukların sağlıklı bireyler olarak yetişmesinin toplumun geleceği açısından büyük önem taşıdığını ifade etti.
Karaçay, “Gerçek özgürlük; zararlı alışkanlıklara hayır diyebilmek, zamanı doğru kullanabilmek ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları geliştirebilmektir. Sporla, sanatla, kitapla ve arkadaşlarınızla geçirdiğiniz her güzel an, sizi bağımlılıklardan uzaklaştıran güçlü bir adımdır” dedi.

Etkinlik sonunda yarışmalarda dereceye giren ve festivale katılan öğrencilere çeşitli hediyeler verildi. Öğrencilerin mutluluğu renkli görüntülere sahne olurken, organizasyonla çocuklarda sağlıklı yaşam bilincinin artırılması hedeflendi.