Konya
Açık
28°
Aksaray
Açık
24°
Karaman
Açık
24°
Anadolu'da Bugün Konya Haberleri Konya’da kuruyan göl yeniden canlandı

Konya’da kuruyan göl yeniden canlandı

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, kuraklığın etkilerini uzun yıllardır ağır şekilde hisseden Akşehir Gölü’nde yeniden canlanma yaşandığını belirterek, bunun büyük bir şükür vesilesi olduğunu ifade etti.

Konya’da kuruyan göl yeniden canlandı
MUHABİR: Hatice Esra Bedenli
Okunma Süresi: 1 dk

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, kuraklığın etkilerini uzun yıllardır ağır şekilde hisseden Akşehir Gölü’nde yeniden canlanma yaşandığını belirterek, bunun büyük bir şükür vesilesi olduğunu ifade etti.

Sosyal medya hesabından Akşehir Gölü’nden görüntüler paylaşan Başkan Altay, gölde gözlenen su artışının ve doğal yaşamın yeniden hareketlenmesinin sevindirici olduğunu vurguladı. Altay, “Kuraklığın etkilerini en ağır hissettiğimiz Akşehir Gölü’nde yeniden canlanmaya şahitlik etmek büyük bir şükür vesilesi. Rabbimize hamdolsun” dedi.

Su kaynaklarının korunmasının önemine dikkat çeken Altay, gölün yeniden hayat bulmasının herkes için umut verici olduğunu belirterek, “Bu nimetin kıymetini bilmek; gölümüze, suyumuza ve doğamıza sahip çıkmak hepimizin ortak sorumluluğu” ifadelerini kullandı.

Kuraklık nedeniyle son yıllarda ciddi ölçüde su kaybı yaşayan Akşehir Gölü, son dönemde etkili olan yağışlarla birlikte yeniden canlanma belirtileri göstermeye başladı. Göldeki su seviyesindeki artışın bölgedeki ekosisteme de olumlu katkı sağlaması bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız