Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, kent genelinde kesintisiz içme suyu hizmeti sağlamak amacıyla yürüttüğü yatırımları sürdürüyor. Merkez ve 28 ilçede devam eden çalışmalar kapsamında yeni su kaynakları oluşturuluyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, KOSKİ Genel Müdürlüğü’nün 2026 yılı yatırım programı doğrultusunda 135 noktada sondaj çalışması planlandığını belirtti. Bahar aylarıyla birlikte çalışmaların yoğunlaştırıldığını ifade eden Başkan Altay, şu ana kadar 37 noktada kuyu açım işlemlerinin tamamlandığını söyledi.

19 İLÇEDE 47 NOKTADA ÇALIŞMA SÜRÜYOR
Konya genelinde su temin yatırımlarının devam ettiğini belirten Altay, “19 ilçede, 47 farklı noktada çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Merkez ve 28 ilçenin tamamında yürüttüğümüz yatırımlarla su azlığı yaşayan yerleşim yerlerinin kesintisiz içme suyuna kavuşturulması için yoğun bir gayret içerisindeyiz” dedi.
Yeni açılan kuyularla mevcut içme suyu altyapısının güçlendirilmesinin hedeflendiğini ifade eden Altay, özellikle su sıkıntısı yaşanan mahallelerde yeni kaynakların devreye alınacağını kaydetti.

KURAKLIK RİSKİNE KARŞI ÖNLEM
İklim değişikliği ve kuraklık riskine karşı önleyici çalışmalar yürüttüklerini belirten Başkan Altay, KOSKİ’nin yeni sondaj ve kuyu açım çalışmalarıyla yer altı su kaynaklarını kontrollü şekilde hizmete kazandırdığını söyledi.
Altay, “Su temin çalışmalarımız sayesinde özellikle yaz aylarında yaşanabilecek su yetersizliklerinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.

KOSKİ’nin şehir genelindeki yatırımlarıyla hem mevcut su altyapısının güçlendirilmesi hem de vatandaşların kesintisiz içme suyuna erişiminin sağlanması hedefleniyor.