Konya'nın Çumra ilçesinin 26 Haziran 1926 tarihinde ilçe statüsüne kavuşmasının 100. yılı dolayısıyla Çumra Belediye Başkanı Mehmet Aydın bir kutlama mesajı yayımladı. Başkan Aydın, Çumra’nın köklü tarihi, tarımsal gücü ve kültürel mirasıyla Türkiye’nin önemli yerleşim merkezlerinden biri olduğunu vurguladı.
Mesajında ilçenin tarihsel geçmişine dikkat çeken Başkan Aydın, Çumra sınırları içerisinde bulunan Çatalhöyük’ün insanlık tarihinin en eski yerleşim merkezlerinden biri olduğunu belirterek, ilçenin yalnızca bir yerleşim alanı değil, aynı zamanda medeniyetlerin mirasını taşıyan önemli bir merkez olduğunu ifade etti.

Başkan Aydın, dünyanın ilk şehirleşme örneklerinden biri olarak kabul edilen Çatalhöyük’ün, binlerce yıl önce bu topraklarda insanların birlikte yaşamayı ve üretmeyi başardığının en güçlü kanıtlarından biri olduğunu söyledi.
Çumra’nın gelişiminde Osmanlı Devleti’nin son döneminde hayata geçirilen yatırımların da önemli rol oynadığını kaydeden Aydın, Sultan II. Abdülhamid döneminde gerçekleştirilen Haydarpaşa-Bağdat Demiryolu Projesi kapsamında ilçeye kurulan istasyonun bölgenin gelişimine yön verdiğini belirtti.

Çarşamba Kanalı’nın açılması, bataklık alanların ıslah edilmesi ve sulama yatırımlarıyla birlikte Çumra’nın tarımda önemli bir merkez haline geldiğini ifade eden Başkan Aydın, ilçenin bugün sahip olduğu üretim gücünün temelinde geçmişte yapılan vizyoner yatırımlar ve vatandaşların emeğinin bulunduğunu söyledi.
Bir asır boyunca çiftçilerin, esnafın, işçilerin ve gençlerin katkılarıyla büyüyen Çumra’nın bugün Türkiye’nin üretim gücüne önemli katkılar sunan bir ilçe konumuna ulaştığını belirten Aydın, hedeflerinin tarım, eğitim, kültür, sosyal hayat ve teknoloji alanlarında daha güçlü bir Çumra inşa etmek olduğunu dile getirdi.
Başkan Aydın, mesajının sonunda ilçenin bugünlere gelmesinde emeği bulunan herkese teşekkür ederek, Cumhuriyetin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere aziz şehitleri ve ebediyete irtihal eden tüm büyükleri rahmet ve minnetle andı.
Çumra’nın ilçe oluşunun 100. yılını kutlayan Başkan Aydın, geçmişinden güç alan ve geleceğe umutla bakan ilçenin nice yüzyıllara ulaşması temennisinde bulundu.