Kaderin yol haritası
Yoktan var edilemez her şey olasılık dahilinde.
Bu yüzden senin seçeceğin her yol, yapacağın her şey zaten var, mevcut.
Sen sadece seçim yaparsın.
Bu tür kitapları okumadan önce de farkettiğim ve söylediğim bir şey vardı. Kader var, evet ama o kadere nasıl gideceğini sen seçersin. Yol önünde, sağdan ya da soldan gitmek senin elinde. Yani o yolda nereden yürüdüğün önemli olan...
Kaderin tektir ama bu kaderin iyi mi yoksa kötü mü olacağı senin yolun neresinden gittiğin ile alakalı. O yolda güzellikleri, iyilikleri farkedip gülümseyerek de gidebilirsiniz, kötülükleri farkedip tüm yolu üzülerek de gidebilirsiniz. Asıl sınav da budur ya. Vardığın kader senin seçimlerinin sonucudur.
Çok bildiğimden değildi sadece bazı insanların iyi olmayı kendilerinin seçtiğini anladığım içindi. "O kadar şeyi ben yaşasam bu kadar sakin kalamazdım" deriz ya çoğu zaman işte bunu fark ettiğinizde seçimi anlamış oluyorsunuz. Yasa yolu nasıl yürüdüğünle ilgili ve kaderi geldiğin yöne göre belirliyor.
Aslında biraz daha üstten baktığınızda kaderin de tek sonuç olmadığını anlayabilirsiniz. Hermetizm de yasalara karşı yasaları kullanır. "Yasayı kullanarak yasadan çıkabilirsiniz" der. Yani yaşayacağınız bir kaderi yaşamadan önce anlamlandırabilirseniz, üniversitede üstten ders almak gibi düşünün. Dersin konularını tam öğrenirseniz o dersi almanıza gerek kalmaz.
"Ustalık daha yüksek güçleri daha alçak olana karşı kullanmaktan, daha yüksekte titreşerek daha alçak düzlemlerin acılarından kurtulmaktan ibarettir. Dönüşüm küstahça inkar değil, Üstadın silahıdır" demiş Kybalion.
Yani eğer o kader önünüze çıktığında yolu zaten bilirseniz sonucundaki kaderi yaşamanıza gerek kalmaz.
Teknikte tamam ama pratikte uygulayabiliriz umarım.